Scroll Top

Motocyklem do Włoch – trasa przez Austrię

Wybieracie się na rzymskie wakacje i zastanawiacie się, która trasa motocyklem  do Włoch jest najlepsza? My wybraliśmy trasę przez Austrię z noclegiem we Wiedniu na zwiedzanie miasta. Później skierowaliśmy się w stronę Padwy, gdzie mieliśmy kolejny nocleg. Dla nas była to najwygodniejsza i najszybsza opcja, a na czasie nam najbardziej zależało. Dla zainteresowanych, na samym dole wpisu znajduje się mapa, którą możecie pobrać i wgrać na swój telefon.

Całą trasę podzieliliśmy na dwa odcinki – do Wiednia, gdzie mieliśmy pierwszy nocleg i do Padwy, gdzie mieliśmy kolejny. Warto zarezerwować noclegi wcześniej, bo chociaż nie jest problematycznym znalezienie czegoś wolnego od ręki, to po całym dniu drogi po prostu nie chce się niczego szukać. My spędziliśmy też jeden dzień we Wiedniu. Zajrzyjcie do naszego artykułu, żeby sprawdzić, co udało nam się zobaczyć w jeden dzień.Na dotarcie do Włoch z Wiednia przeznaczyliśmy cały dzień, to prawie 600 kilometrów. Niby niedużo, ale zdecydowaliśmy się na podróż szybką dwupasmówką E59 na południu Austrii, przechodzącą w A2 w kierunku Włoch. Woleliśmy uniknąć lokalnych tras, mimo, że pewnie ciekawszych, to też dużo wolniejszych. Chociaż, trzeba przyznać, że nawet E59 w Austrii  potrafi zachwycić widokami.

Motocyklem do Włoch

Motocyklem do Włoch – koniecznie zatrzymajcie się przy Wörther See

Warto zatrzymać się nad Wörther See. To podobno jedno z najcieplejszych i najczystszych jezior alpejskich, a jego temperatura dochodzi do 27-28 stopni Celcjusza! Wörther See to świetna miejscówka, żeby chwilę odpocząć, zjeść coś, bo zaplecze gastronomiczne, jak przystało na turystyczną bazę, naprawdę imponujące. Od fast foodów po ekskluzywne restauracje – każdy znajdzie coś dla siebie.

Motocyklem do Włoch – za górami i 18 tunelami

Do Włoch wjechaliśmy autostradą A23, która przebija się przez góry 18 tunelami. Widoki pomiędzy nimi – no cóż, zachwycające. Jeśli będziecie mieli więcej czasu, polecamy biegnącą wzdłuż dwupasmówki (tyle, że nie przez, a pomiędzy szczytami) bardzo malowniczą, lokalną drogę SS13. My wbiliśmy na nią dopiero w okolicach miejscowości Amaro i żałowaliśmy, że zrobiliśmy to tak późno. Później, mijając lokalnymi drogami Udine oraz Wenecję, dotarliśmy późnym wieczorem do celu naszej podróży – Padwy. Dlaczego wybraliśmy Padwę? Bo to idealna baza wypadową do Wenecji i słynnego Passo San Boldo, a do tego nie mniej urokliwa od najbardziej popularnych miasto włoskich. O Padwie pisaliśmy tutaj i naprawdę polecamy ją odwiedzić.

Motocyklem do Włoch – uwaga na mandaty w Austrii!

Drogi w Austrii zazwyczaj są niezłej jakości, dlatego uważajcie na ograniczenia prędkości, bo można się łatwo zapomnieć. Nie warto szaleć, mandaty są dość wysokie, a tamtejsza policja jest dosłownie wszędzie, mimo, że nawet jej nie widać. My przekonaliśmy się o tym zatrzymując się na chwilkę, na awaryjnych, na poboczu. Chcieliśmy zmienić ustawienia nawigacji, bo coś tego dnia mocno szwankowała. Nie minęło nawet 30 sekund jak za nami pojawiły się niebieskie światełka i bardzo miły policjant, zapytał się, czy może coś się stało i czy może w czymś pomóc.

• Pamiętajcie, że w Austrii nie można jeździć bocznym pasem i „tunelem życia”. Można dostać za to dość spory mandat.
  • Wspominaliśmy o wysokich mandatach za przekroczenie prędkości. One naprawdę są wysokie, a Austriacy cierpliwi w wysyłaniu powtórnych zawiadomień. Dla zobrazowania, przekroczenie prędkości powyżej 50 km/h w terenie niezabudowanym to mandat od 160€ i wzwyż.

Garść przydatnych informacji i linków na koniec

• Zatankujcie, jeśli macie taką możliwość, jeszcze po stronie austriackiej. Po przekroczeniu granicy można się pożegnać z sensownymi cenami. Dochodziły nawet do absurdalnych 2€/litr.
  • Autostrady we Włoszech są drogie. Nawet bardzo drogie. Płacimy za przejechany odcinek, a ceny są zależne od terenu i skomplikowania dróg. Zasady są proste – im bliżej gór, tym drożej. Jeśli macie możliwość, korzystajcie z darmowych tras, które bardzo często biegną wzdłuż autostrad. Tabelę opłat znajdziecie tutaj.
  • O przepisach drogowych i zasadach parkowania we Włoszech pisaliśmy w tym artykule.
  • Natomiast praktycznie informacje dotyczące samych Włoch, na co się nastawić i przygotować, znajdziecie w naszym poradniku Włochy praktycznie.

Posty powiązane

Zostaw komentarz

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.